Hevosen ruokinnan perusteet

Tämänhetkinen tila
Ei Osallistunut

Hevosen ruokinnan perusteet -verkkokurssilla käydään läpi hevosen ruuansulatuselimistö, hevosen ravinnon- ja kuiva-aineen tarve ja siihen vaikuttavat tekijät, termistöä, eri rehuja ja käytännön ruokintaa. Pääset harjoittelemaan ruokintalaskelman tekoa videon ja erimerkkien avulla. Tentit tekemällä testaat omaa osaamistasi. Kurssin materiaaleista löydät laskurit mm. hevosen painon ja työn intensiteetin arviointiin.

Kurssi on tarkoitettu hevosen omistajille ja muille harrastajille, jotka haluavat saada yhdestä paikasta kattavan paketin hevosen ruokinnan perusteista. Kurssin materiaalit sisältävät paljon luettavaa tekstiä, linkkejä tutkimuksiin ja videoita mm. heinän punnitsemisesta ja "tee-se-itse" heinäautomaatista.

Kurssin kouluttaja:

Kurssin kouluttaja Jutta Kolehmainen on hevostalousagrologi, ratsastuksenohjaaja, II-tason Centered Riding ohjaaja ja pitkän linjan hevosyrittäjä. Hänellä on n. 20 vuoden kokemus ruokintalaskelmien tekemisestä ja asiakkaiden ruokintaneuvonnasta. Omassa tallissaan hänellä on vuosien varrella ollut hyvin laajalla skaalalla erilaisia hevosia erilaisine tarpeineen ja kokemusta on karttunut myös ruokintaan liittyvistä ongelmista reilusti. Jutta on myös opettanut ruokintaa aikoinaan hevostalouskoulussa hevosenhoitajalinjan oppilaille ja vankka opettajatausta näkyy kurssilla.

Kurssin yhteiskesto n. 2 h, josta videoita n. 45 min.

Lyhyt ote kurssilta: sokereiden määrä hevosen päivittäisessä ruokinnassa. Kurssilla tarkastellaan kaikki hevosen vuorokauden aikana tarvitsemat ravintoaineet sekä tarpeet.

Arvosanat ja Arvostelut

0.0
Arvosanojen keskiarvo
0 Arvosanat
Mikä oli kokemuksesi? Meistä olisi hienoa kuulla!
Arvosteluja Ei Löydy!
Näytä lisää arvosteluja
Mikä oli kokemuksesi? Meistä olisi hienoa kuulla!