Kurssit

Hevosen painonhallinta 2.4.

Tule mukaan laihduttamaan hevosesi tai ponisi turvallisesti ja tehokkaasti!

Tämä laaja kurssikokonaisuus uppoutuu syvälle hevosen aineenvaihduntaan, ruokintaan ja liikuntaan. Kurssi antaa paljon ideoita hevosten laihduttamiseen erilaisissa pito-olosuhteissa ja elämäntilanteissa.

Kurssi on toteutettu pääasiassa videoluentoina. Löydät kurssilta runsaasti tulostettavaa sekä kirjallista materiaalia. Tämän kurssin avulla saat otettua hevosesi painon haltuun ilman stressiä!

Kurssi on non-stop, eli voit osallistua mukaan koska vain. Ensimmäinen osio aukeaa heti osallistumisen jälkeen, seuraavat aina viikon kuluttua (yhteensä 6 viikkoa). Kurssimateriaali on käytössäsi 6 kuukautta ostosta Hevoskoulutus.fi -palvelussa.

Liikkuvuutta hevoselle verkkoluento

Tunnin kestävä verkkoluento hevosten liikkuvuusharjoittelusta sekä jumppaamisesta. Katsotaan miksi jumppaamista olisi hyvä tehdä säännöllisesti, milloin sitä olisi hyvä tehdä ja kuinka paljon. Perehdytään hieman jumppaamiseen liittyviin ongelmiin sekä ongelmien ratkaisuihin. Luento sopii kaikille hevosenomistajille sekä aktiivisille harrastajille jotka haluavat kehittää hevosensa liikkuvuutta, käsiteltävyyttä. Sopii erinomaisesti myös kuntoutettaville ja nuorille hevosille.

Loppuunmyyty

Hevosen painonhallinta 2.3.

Hevosen takapolvijumppa

Onko hevosellasi löysät takapolvet? Eikö polven lihakset kehity liikunnasta huolimatta? Kaipaatko ideoita harjoitteluun? Tule kurssille! Tällä kurssilla käydään läpi tehokkaat jumppaliikkeet hevosen takapolvien vahvistamiseen. Kurssin ohjelma voidaan ottaa mukaan hevosen arkeen, se sopii varsasta vanhukseen kaikille hevosille. Kurssi sopii myös si-nivel, lantio ja kinnerongelmista kärsiville hevosille.

Käyntityöskentelyn ABC

Kuinka saada käyntityöskentelystä enemmän irti? Käyntityöskentely tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden kehittää hevosen irtonaisuutta, notkeutta ja liikelaajuuksia tarkasti ja monipuolisesti osana treeniä tai hevosen kuntoutusta.

Hevosen lihas- ja lihavuuskunnon arviointi

Tehokas pikakurssi hevosen lihas- ja lihavuuskunnon arviomiseen, seuraamiseen ja mittaamiseen.
14 sivuinen tulostettava työkirja jonka avulla opit seuraamaan hevosesi lihas- ja lihavuuskuntoa.
Video-ohjeet hevosen mittaamiseen sekä lihavuuskunnon arvioimiseen. Sopii hevosen omistajille, harrastajille sekä hevosalan ammattilaisille joille hevosen lihas- ja lihavuuskunnon arvioiminen on osa työtä.

Kaikille avoin

Kysy kouluttajalta 2023

Onko sinulla asioita joista haluaisit kuulla enemmän esimerkiksi hevosten ruokintaan, varusteisiin, liikkumiseen tai ratsastukseen liittyen? Haluaisitko tarkennusta johonkin termiin, vaivaako jokin ristiriitaisuus? Kysy ja me vastaamme.

Kysymyksiä saa esittää jokaisen kuukauden alussa. Valitsemme kaikista kysymyksistä muutaman jatkoon ja voit käydä äänestämässä sitä kysymystä mihin eniten kaipaisit vastausta.

Hevonen päästä kavioihin

Miksi hevonen on etupainoinen? Miten hevosen kokoinen eläin voi liikkua lähes 80km/h ja hypätä yli metrisiä esteitä? Miten hevonen näkee ja hengittää ja miten näkö ja hengitys vaikuttavat meidän ihmisten kanssa tekemiseen? Vastaamme näihin ja moniin muihin kysymyksiin hevosen liikkumisesta, toiminnallisesta anatomiasta ja rakenteesta hyvin käytännön läheisesti tällä kurssilla.

Sopivasti satulassa – satulansovituksen syventävä verkkokurssi

Sopivasti satulassa - satulansovituksen syventävä verkkokurssi on jatkokurssi Terveellinen satulointi - kurssille. Kurssilla syvennytään satulansovitukseen ja sitä ympäröiviin aiheisiin kuten runkovikoihin, toppausmateriaaleihin ja satulan lisävarusteisiin. Kurssi pitää sisällään 12 oppituntia, kuvia sekä videoita. Kurssilta saat hyvät taidot jotta sekä tunnistat että osaat tehdä tarvittavia muutoksia satulansovituksessa. Säästät aikaa ja rahaa kun saat tehtyä sovituksen pohjatyötä pitkälti itse, ja voit tarkistuttaa sopivuutta satulasepällä!