Kirjaudu sisään liittyäksesi ryhmään.
← Siirry takaisin sivustolle Hevoskoulutus
(KSL 6:8)
Verkkokauppaostojen toimitus- ja palautusehdot
1. Palautusoikeus ja tuotevaihdot: Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa, myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä. Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, jos tuotepakkaus on avattu. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. Mikäli tuotetta on käytetty tai sitä on käsitelty huolimattomasti, vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka.
Asiakas vastaa itse palautuskustannuksista.
Jos tuotteessa on kuljetusvaurio, hevoskoulutus.fi maksaa palautuskustannukset.
Palautuksesta tulee ilmoittaa aina ennakkoon kirjallisesti olemalla yhteydessä osoitteeseen info@hevoskoulutus.fi.
Saat vastauksena palautukselle osoitteen sekä yksilöllisen palautusnumeron. Palautusilmoitusviestiin sekä itse palautuvaan pakettiin tulee laittaa palautuksen tehneen asiakkaan täydelliset yhteystiedot. Asiakas maksaa palautuksen itse. Pyydäthän postista lähetyksen seurantatunnuksen (JJFI -koodi) siltä varalta että lähetyksen kulkua täytyy seurata. Asiakas vastaa palautuslähetyksestä, näin siirrät vastuun postille.
Pyydämme palauttamaan tuotteet asiakaspalvelun ilmoittamaan osoitteeseen. Liitä mukaan tiedot tilauksesta. Säilytä palautuksesta saamasi kuitti (pakettikortti) sekä maksukuitti.
Mikäli asiakas on valinnut vapaaehtoisesti lisämaksusta esimerkiksi kotiinkuljetuksen, ei Hevoskoulutus.fi hyvitä tästä toimitustavasta asiakkaalle aiheutuneita kuluja palautuksen yhteydessä.
Asiakkaan on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
2. Reklamaatiot ja kuljetusvaurioista ilmoittaminen
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: info@hevoskoulutus.fi. Emme käsittele reklamaatioita, jotka ovat saapuneet meille yli 7 päivää tuotteen vastaanottamisen jälkeen.Tavaran vastaanottajan velvollisuus ja kuljetusvaurioiset tuotteet: Tiekuljetuslain (TKSL) mukaan vastaanottajan tulee tarkistaa lähetys vastaanottohetkellä ja huomauttaa heti ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista (reikiä, teipit auki, kulmat rutussa ym.). Tällaisessa tapauksessa tulee tehdä välittömästi varauma (merkintä) rahtikirjaan tai pakettikorttiin. Tulee mainita minkälainen vahinko on kyseessä ja ottaa kuljettajan allekirjoitus, yhteys välittömästi asiakaspalveluumme sähköpostitse sekä liitteeksi pakettikortin / rahtikirjan kuva sekä kuvat vaurioituneista tuotteista. Piilevät vauriot (vahingot, joita ei voi vastaaanottohetkellä silmin havainnoida) tulee reklamoida Hevoskoulutus.fi asiakaspalveluun 7 vrk kuluessa toimituksesta valokuvien ja vahinkokuvauksen kera. 7 vrk jälkeen vahinkovastuu rahdinkuljettajalla päättyy. Hevoskoulutus.fi verkkokauppaan palautuvat kuljetusvaurioiset tuotteet tulee pakata asianmukaisesti enempien vahinkojen välttämiseksi.
3. Ehdot
Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla, puhelimilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Palautusoikeus ei koske myöskään ladattavia digitaalisia tiedostoja, joiden katsotaan otetun käyttöön lataushetkellä.
Tuote saattaa todellisuudessa poiketa kuvassa olevasta tuotteesta tai kaikki kuvassa näkyvät osat eivät kuulu tuotepakettiin. Tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen tarkoittaa peruutusoikeuden menettämistä.
4. Toimitustavat
Hevoskoulutus.fi verkkokauppa käyttää lähetysten toimittamiseen Posti Oy:n palveluita (nouto postista, smartpost, kotiinkuljetus) sekä Matkahuollon lähellä-pakettia. Voit valita tilauksen yhteydessä itsellesi parhaiten sopivan toimitustavan. Toimitamme lähetyksiä vain Suomen ja Ahvenanmaan alueille. Mikäli haluat noutaa tuotteet suoraan varastosta, laita siitä tieto tilauksen lisätietoihin, jolloin poistamme tilaukseltasi postimaksun ja sovimme kanssasi noudosta erikseen.
5. Hinnat
Voimassa oleva hinta on ilmoitettu verkkokaupassamme. Hinnat on merkitty euroissa. Hevoskoulutus.fi verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 % (10% kirjat).
6. Toimituskulut
Lähetyskulut kaikkialle Suomeen ovat alkaen 5,90 euroa. Valittavana on mahdollisesti myös lisämaksullisia vaihtoehtoisia toimitustapoja, kuten kotiinkuljetus.
7. Toimitusaika
Tilaukset pyritään toimittamaan postiin jo tilauspäivänä, kuitenkin viimeistään kahden arkipäivän kuluessa tilauksesta. Jos jokin tilaamasi tuote on loppunut, ilmoitamme siitä sinulle mahdollisimman pian. Lähetämme halutessasi koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme. Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pidempiaikaisesti loppu emmekä pysty saamaan sitä kohtuullisen ajan kuluessa, tilaus voidaan toimittaa osissa.
8. Noutamatta jätetty tilaus
Huom! Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.
Mikäli asiakas jättää noutamatta postista tilaamansa tuotteet, peritään häneltä lähetyksen palauduttua takaisin Hevoskoulutus.fi 20,00€ toimitus- ja käsittelymaksua. Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä toimitus- ja käsittelymaksulla (20,00€).
HEVOSKOULUTUS.FI:N ASIAKASREKISTERIN TIETOSUOJASELOSTE
1 Rekisterinpitäjä
Rekisterin rekisterinpitäjä on MW HEVOSPALVELUT (y-tunnus 2692847-2)
Rekisteriasioiden yhteyshenkilö on: MIISA WIKMAN
Hevoskoulutus.fi
Osoite: Palinperäntie 1074, 39530 Kilvakkala
Puhelin: +358 50 464 9585
Sähköposti: info@hevoskoulutus.fi
2 Rekisterin nimi
Rekisterin nimi on HEVOSKOULUTUS.FI:n asiakasrekisteri.
3 Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietoja käsitellään tarkoituksissa, jotka liittyvät asiakassuhteen hoitamiseen, hallinnointiin ja kehittämiseen, palvelujen tarjoamiseen ja toimittamiseen sekä palvelujen kehittämiseen ja laskutukseen liittyen. Henkilötietoja käsitellään myös mahdollisten reklamaatioiden ja muiden vaatimusten selvittämisen edellyttämissä tarkoituksissa.
Lisäksi henkilötietoja käsitellään asiakkaille suunnatussa viestinnässä kuten tiedotus- ja uutisointitarkoituksissa sekä markkinoinnissa, jonka osana henkilötietoja käsitellään myös suoramarkkinointiin ja sähköiseen suoramarkkinointiin liittyvissä tarkoituksissa.
Asiakkaalla on oikeus kieltää hänelle kohdistettu suoramarkkinointi.
Rekisterinpitäjä käsittelee tietoja itse sekä hyödyntää henkilötietojen käsittelyssä rekisterinpitäjän puolesta ja lukuun toimivia alihankkijoita.
4 Käsittelyn oikeusperusteet
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteita ovat seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (jäljempänä myös ”GDPR”) mukaiset perusteet:
Edellä mainittu rekisterinpitäjän oikeutettu etu perustuu rekisteröidyn henkilön ja rekisterinpitäjän välillä olevaan merkitykselliseen ja asianmukaiseen suhteeseen, joka on seurausta siitä, että rekisteröity on rekisterinpitäjän asiakas, ja kun käsittely tapahtuu tarkoituksiin, joita rekisteröity on kohtuudella voinut odottaa henkilötietojen keräämisen ajankohtana ja asianmukaisen suhteen yhteydessä.
5 Rekisterin tietosisältö (käsiteltävät henkilötietoryhmät)
Rekisteri sisältää seuraavat henkilötiedot lähtökohtaisesti kaikista rekisteröidyistä henkilöistä:
6 Säännönmukaiset tietolähteet
Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä henkilöltä itseltään.
Henkilötietoja kerätään ja päivitetään myös sovellettavan lainsäädännön rajoissa yleisesti saatavilla olevista lähteistä, jotka liittyvät rekisterinpitäjän ja rekisteröidyn henkilön välisen asiakassuhteen toteuttamiseen ja joiden avulla rekisterinpitäjä toteuttaa asiakassuhteiden ylläpitämiseen liittyviä velvollisuuksiaan.
7 Henkilötietojen säilytysaika
Rekisteriin kerättyjä tietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin on tarpeellista suhteessa niihin alkuperäisiin tai yhteensopiviin tarkoituksiin, joihin henkilötiedot on kerätty.
Henkilötietojen säilyttämisen tarvetta arvioidaan viiden vuoden välein ja joka tapauksessa rekisteröityä henkilöä koskevat tiedot poistetaan rekisteristä 5-10 vuotta sen jälkeen, kun kyseisen rekisteröidyn asiakassuhde rekisterinpitäjään on päättynyt, ja asiakassuhteeseen liittyvät velvollisuudet ja toimenpiteet on suoritettu loppuun. Esimerkiksi kirjanpitotositteita säilytetään viisi vuotta tilikauden päättymisestä.
Rekisterinpitäjä arvioi tietojen säilyttämisen tarpeellisuutta säännöllisesti sisäisten käytännesääntöjensä mukaisesti. Lisäksi rekisterinpitäjä toteuttaa kaikki mahdolliset kohtuulliset toimenpiteet sen varmistamiseksi, että käsittelyn tarkoituksiin nähden epätarkat, virheelliset tai vanhentuneet henkilötiedot poistetaan tai oikaistaan viipymättä.
8 Henkilötietojen vastaanottajat (vastaanottajaryhmät) sekä tietojen säännönmukaiset luovutukset
Henkilötietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.
9 Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Rekisteriin sisältyviä henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
10 Rekisterin suojauksen periaatteet
Henkilötietoja sisältäviä aineistoja säilytetään lukituissa tiloissa, joihin on pääsy ainoastaan nimetyillä ja tehtäviensä vuoksi pääsyyn valtuutetuilla henkilöillä.
Henkilötietoja sisältävä tietokanta on palvelimella, jota säilytetään lukitussa tilassa, johon on pääsy ainoastaan nimetyillä ja tehtäviensä vuoksi pääsyyn valtuutetuilla henkilöillä. Palvelin on suojattu asianmukaisella palomuurilla ja teknisellä suojauksella.
Tietokantoihin ja järjestelmiin on pääsy vain erikseen myönnettävillä henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Rekisterinpitäjä on rajannut käyttöoikeudet ja -valtuudet tietojärjestelmiin ja muihin tallennusalustoihin siten, että tietoja pääsevät tarkastelemaan ja käsittelemään ainoastaan niiden lainmukaisen käsittelyn kannalta tarpeelliset henkilöt. Lisäksi tietokantojen ja järjestelmien käyttötapahtumat rekisteröityvät rekisterinpitäjän IT-järjestelmän lokitietoihin.
Rekisterinpitäjän työntekijät ja muut henkilöt ovat sitoutuneet noudattamaan vaitiolovelvollisuutta ja pitämään salassa henkilötietojen käsittelyn yhteydessä saamansa tiedot.
11 Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet:
Rekisteröidyn oikeuksien toteuttamista koskevat pyynnöt osoitetaan kohdassa 1 mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle.
12 Verkkoanalytiikka
Alla olevat palvelut keräävät anonymisoitua tietoa sivuilla vierailuista ilman henkilökohtaisia tietoja.
Google analytics, Facebook evästeet.
13 Kohdennettu markkinointi
Sivuilla viereilun perusteella saatamme tehdä kohdennettua mainontaa seuraavissa palveluissa
Facebook, Mailchimp.
Ilmoitukset