Tilaus- ja sopimusehdot - hevoskoulutus.fi

(KSL 6:8)

  • Tilattu digitaalinen palvelu: Verkkokurssi
  • Palvelun tarjoaa ja sitä ylläpitää: MW Hevospalvelut / Miisa Wikman, Y-tunnus 2692847-2
  • Palinperäntie 1074, 39530 Kilvakkala
  • Palvelun toimittamiseen liittyvät yhteydenotot: +358 (0)50 464 9585 / mwhevospalvelut @ gmail.com
  • Pidätämme oikeudet hintamuutoksiin.
  • Etämyyntiä koskevan lain mukaan kuluttajalla on oikeus perua tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vahvistamisesta, tietyin ehdoin. Kuluttajalla ei ole kaupan peruuttamisoikeutta, jos digitaalisen sisällön toimittaminen on sähköisesti aloitettu kuluttajan suostumuksella ennen peruuttamisajan päättymistä ja kuluttajalle on ilmoitettu peruttamisoikeuden puuttumisesta. Tilauksen jälkeen tilaajan sähköpostiin saama kuitti toimii tilausvahvistuksena. Tilauksen yhteydessä kuluttaja hyväksyy ilmoitetun aikataulun, jolla palveluun liittyvät materiaalit julkaistaan kuluttajan käyttöön. Kuluttajalla on oikeus perua kauppa ennen ensimmäisten materiaalien julkaisua. Tällöin palvelun tarjoajalla on oikeus pidättää palvelun toimittamiseen liittyvien kulujen osuus maksusta. Kun materiaalien julkaisu on alkanut, kauppaa ei enää voi perua.
  • Ostetun kurssin hinnasta 15 % on varausmaksua, jota ei palauteta.
  • Kurssin osto on sitova ja peruutukset käsitellään tapauskohtaisesti.
  • Mikäli kurssiin tulee muutoksia, päivityksiä tai aikataulumuutoksia, niistä ilmoitetaan osallistujille henkilökohtaisesti tai kurssikuvauksessa.
  • Oston jälkeen asiakas saa verkkokurssin käytön edellyttämät sisäänkirjautumistunnukset tai oikeuden luoda tunnukset itse. Asiakas on velvollinen huolehtimaan tunnusten säilytyksestä siten, että niitä voi käyttää vain asiakas itse. Kadonneista, tai kolmannelle osapuolelle joutuneista tunnuksista on ilmoitettava palveluntarjoajalle välittömästi kirjallisesti. Asiakas vastaa kaikista tunnuksilla tehdyistä tilauksista sekä luvattomasta käytöstä aiheutuneista vahingoista.
  • Tämä digitaalinen palvelu on yhteensopiva kaikkien nykyaikaisten web-selainohjelmistojen kanssa ja vaatii täten tietokoneen, älypuhelimen tai tablet-laitteen toimiakseen. Kuluttaja vastaa itse soveltuvan laitteen ja selainohjelmistoista sekä kaikista tähän liittyvistä kuluista. Palvelun tarjoaja ei ole vastuussa mahdollisesta kuluttajalla käytössä olevan laitteiston ja palvelun yhteensopimattomuudesta.
  • Jokaiselle kurssille on määritelty oma ajanjakso kauanko palvelu on kuluttajalla käytössä.
  • Emme luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille. Tietoja käytetään sivuston omaan markkinointiin vain henkilön luvalla.
  • Verkkovalmennukset ja itseopiskelumateriaalit toimitetaan hevoskoulutukset.fi koulutuspalveluun, josta ne ovat osallistujien saatavilla joko heti tai kurssien aikatauluissa ilmoitettuina ajankohtina.
  • Kurssi tilataan siirtämällä se ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.
  • MW Hevospalvelut ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Palveluntarjoaja on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
  • Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Ristiriitaisuudet käsitellään palveluntarjoajan kotipaikan käräjäoikeudessa.

Yksityisyys

  • Emme luovuta emmekä myy asiakastietoja kolmansille osapuolille.
  • Henkilötietoja (osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite jne.) käytetään ja käsitellään ainoastaan kurssien, maksutapahtumien tai verkkokauppatuotteiden sisältöön liittyviin asioihin, lähettämiseen ja käsittelyyn.
  • Lähetämme markkinointiviestejä vain jos olet tilannut uutiskirjeen. Postituslistalta voi poistua koska vain.
  • Jos haluat päättää asiakkuuden tai rekisteröinnin Hevoskoulutus.fi sivustolla, voit pyytää sähköpostitse (info@hevoskoulutus.fi) meitä poistamaan kaikki käyttäjätietosi.
  • Kouluttajat sekä sivuston ylläpito eivät näe kurssiesi edistymistä eikä koetuloksiasi, ellet jaa niitä erikseen.
  • Sivustolla käytetään evästeitä toimintamme kehittämiseen.

Verkkokaupan yleisen käyttö- ja sopimusehdot

Verkkokauppaostojen toimitus- ja palautusehdot

1. Palautusoikeus ja tuotevaihdot
Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa, myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä. Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, jos tuotepakkaus on avattu. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. Mikäli tuotetta on käytetty tai sitä on käsitelty huolimattomasti, vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka.

Asiakas vastaa itse palautuskustannuksista.

Jos tuotteessa on kuljetusvaurio, hevoskoulutus.fi maksaa palautuskustannukset.

 Palautuksesta tulee ilmoittaa aina ennakkoon kirjallisesti olemalla yhteydessä osoitteeseen info@hevoskoulutus.fi. 

 Saat vastauksena palautukselle osoitteen sekä yksilöllisen palautusnumeron. Palautusilmoitusviestiin sekä itse palautuvaan pakettiin tulee laittaa palautuksen tehneen asiakkaan täydelliset yhteystiedot. Asiakas maksaa palautuksen itse. Pyydäthän postista lähetyksen seurantatunnuksen (JJFI -koodi) siltä varalta että lähetyksen kulkua täytyy seurata. Asiakas vastaa palautuslähetyksestä, näin siirrät vastuun postille.

 Pyydämme palauttamaan tuotteet asiakaspalvelun ilmoittamaan osoitteeseen. Liitä mukaan tiedot tilauksesta. Säilytä palautuksesta saamasi kuitti (pakettikortti) sekä maksukuitti. 

Mikäli asiakas on valinnut vapaaehtoisesti lisämaksusta esimerkiksi kotiinkuljetuksen, ei Hevoskoulutus.fi hyvitä tästä toimitustavasta asiakkaalle aiheutuneita kuluja palautuksen yhteydessä.

Asiakkaan on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

2. Reklamaatiot ja kuljetusvaurioista ilmoittaminen

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: info@hevoskoulutus.fi. Emme käsittele reklamaatioita, jotka ovat saapuneet meille yli 7 päivää tuotteen vastaanottamisen jälkeen. Tavaran vastaanottajan velvollisuus ja kuljetusvaurioiset tuotteet: Tiekuljetuslain (TKSL) mukaan vastaanottajan tulee tarkistaa lähetys vastaanottohetkellä ja huomauttaa heti ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista (reikiä, teipit auki, kulmat rutussa ym.). Tällaisessa tapauksessa tulee tehdä välittömästi varauma (merkintä) rahtikirjaan tai pakettikorttiin. Tulee mainita minkälainen vahinko on kyseessä ja ottaa kuljettajan allekirjoitus, yhteys välittömästi asiakaspalveluumme sähköpostitse sekä liitteeksi pakettikortin / rahtikirjan kuva sekä kuvat vaurioituneista tuotteista. Piilevät vauriot (vahingot, joita ei voi vastaaanottohetkellä silmin havainnoida) tulee reklamoida Hevoskoulutus.fi asiakaspalveluun 7 vrk kuluessa toimituksesta valokuvien ja vahinkokuvauksen kera. 7 vrk jälkeen vahinkovastuu rahdinkuljettajalla päättyy. Hevoskoulutus.fi verkkokauppaan palautuvat kuljetusvaurioiset tuotteet tulee pakata asianmukaisesti enempien vahinkojen välttämiseksi.

3. Ehdot 

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla, puhelimilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Palautusoikeus ei koske myöskään ladattavia digitaalisia tiedostoja, joiden katsotaan otetun käyttöön lataushetkellä. 

Tuote saattaa todellisuudessa poiketa kuvassa olevasta tuotteesta tai kaikki kuvassa näkyvät osat eivät kuulu tuotepakettiin. Tuotteen käyttöönotto ja käyttäminen tarkoittaa peruutusoikeuden menettämistä.

4. Toimitustavat

Hevoskoulutus.fi verkkokauppa käyttää lähetysten toimittamiseen Posti Oy:n palveluita (nouto postista, smartpost, kotiinkuljetus) sekä Matkahuollon lähellä-pakettia. Voit valita tilauksen yhteydessä itsellesi parhaiten sopivan toimitustavan. Toimitamme lähetyksiä vain Suomen ja Ahvenanmaan alueille. Mikäli haluat noutaa tuotteet suoraan varastosta, laita siitä tieto tilauksen lisätietoihin, jolloin poistamme tilaukseltasi postimaksun ja sovimme kanssasi noudosta erikseen.

5. Hinnat

Voimassa oleva hinta on ilmoitettu verkkokaupassamme. Hinnat on merkitty euroissa. Hevoskoulutus.fi verkkokauppa pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 % (10% kirjat).

6. Toimituskulut

Lähetyskulut kaikkialle Suomeen ovat alkaen 5,90 euroa. Valittavana on mahdollisesti myös lisämaksullisia vaihtoehtoisia toimitustapoja, kuten kotiinkuljetus.

7. Toimitusaika

Tilaukset pyritään toimittamaan postiin jo tilauspäivänä, kuitenkin viimeistään kahden arkipäivän kuluessa tilauksesta. Jos jokin tilaamasi tuote on loppunut, ilmoitamme siitä sinulle mahdollisimman pian. Lähetämme halutessasi koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme. Tilaukset pyritään toimittamaan täydellisinä. Mikäli jokin tuote on pidempiaikaisesti loppu emmekä pysty saamaan sitä kohtuullisen ajan kuluessa, tilaus voidaan toimittaa osissa.

8. Noutamatta jätetty tilaus
Huom! Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.

Mikäli asiakas jättää noutamatta postista tilaamansa tuotteet, peritään häneltä lähetyksen palauduttua takaisin Hevoskoulutus.fi 20,00€ toimitus- ja käsittelymaksua. Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä toimitus- ja käsittelymaksulla (20,00€).

  • Verkkokaupan valjastuotteista vastaa SJL Valjaspaja / Sami Lappalainen Y-tunnus 2732677-2, Vihtijärvi.
  • Verkkokaupan valjastuotteiden sisältöä koskevat kysymykset: +358 (0)45 188 6446 tai sähköpostilla sami.salappa (@) hotmail.fi
  • Pidätämme oikeudet hinnan muutoksiin. Hinnat ilmoitetaan tuotteiden kohdalla. Hintoihin lisätään toimituskulut. Hinnat voimassa toistaiseksi.
  • Etämyyntiä koskevan lain mukaan kuluttajalla on oikeus perua tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vahvistamisesta. Jos kyseessä on mittatilaustyö on palveluntarjoajalla oikeus pidättää materiaalikulujen ja toimituskulujen osuus maksusta.
  • Tilauksen jälkeen tilaajan sähköpostiin saama kuitti toimii tilausvahvistuksena.
  • Tuotteilla on viiden (5) päivän palautusoikeus. Palveluntarjoajalla on oikeus pidättää palvelun toimittamiseen liittyvien kulujen osuus maksusta.
  • Palautetuissa mittatilaustöissä, tai asiakkaan tilauksesta valmistetuissa töissä palveluntarjoajalla on oikeus pidättää materiaali- ja toimituskulujen osuus maksusta.
  • Palautukset ja peruutukset käsitellään ainoastaan kirjallisesti ylläolevaan sähköpostiosoitteeseen.
  • SJL Valjaspaja ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Palveluntarjoaja on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
  • Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Ristiriitaisuudet käsitellään palveluntarjoajan kotipaikan käräjäoikeudessa.

Yleiset käyttöehdot

  • Kurssimateriaali on vain henkilökohtaiseen käyttöön. Yhteisö- ja oppilaitossopimukset tehdään tapauskohtaiseksi.
  • Asiakkaalla ei ole oikeutta:
    • itse tai jonkun toisen välityksellä kopioida, julkaista, jäljentää, vuokrata, jaella tai välittää palvelun sisältöä.
    • ladata itselleen, lähettää eteenpäin tai jakaa palvelun sisältöä, ellei tällaista ole nimenomaisesti palvelussa mahdollistettu.
    • Asiakkaalle ei siirry palvelun tai minkään sen sisällön omistusoikeutta.
  • Kurssimateriaalit ovat osallistujan saatavilla vastaanottohetkestä eteenpäin toistaiseksi. Aika on määritelty kurssikuvauksessa. Mikäli kurssimateriaalien saatavuus muuttuu, palveluntarjoaja ilmoittaa muutoksesta osallistujalle kurssikuvauksessa.
  • Verkkokurssit on tarkoitettu itsenäisen oppimisen tueksi, ja sisältö on koulutuksellista ja informatiivista.
  • Palveluntarjoaja ei vastaa käytännön harjoituksista, ellei kyseessä ole verkon kautta tapahtuva yksityistunti tai valmennus.
  • Kursseihin kuuluva materiaali määritellään kunkin kurssipaketin kuvauksessa ja paketista riippuen materiaalin määrä voi vaihdella.

SEAVER SYKEVYÖ VALMISTAJAN TILAUSEHDOT:

CUSTOMER SERVICE

SEAVER offers the BUYER an after-sales service that he or she can contact by means of an online form or by an email to the following address: help@seaverhorse.com.

For the sake of efficiency, the BUYER’s personal information can be temporarily conveyed to SEAVER’s customer service until the encountered problem is solved. SEAVER ensures, however, that its after-sales service strictly complies with its privacy policy.

DATA

The BUYER declares and guarantees to have taken note that, including but not limited to, browsing the SITE, the creation of a personal account, the identification, the fact to have placed an order allows SEAVER to obtain certain personal DATA.

The collection of DATA and its use in accordance with the present terms and conditions is subject to the BUYER’s consent.

The processing of stored DATA in accordance with the present terms and conditions was subject to a French CNIL (Commission Nationale Informatique et Libertés – the French Data Protection Authority) on February 14, 2018 under the reference 2152485 v 0.

In compliance with the French Informatique et Libertés Law of January 6, 1978 modified, the BUYER benefits from a right of access and rectification of the information concerning him or her at any time by addressing contact@seaverhorse.com.

The BUYER will notably be able to have access at any time to the written materials relating to any electronic order of an amount higher than one hundred twenty (120) euros stored by SEAVER for a duration of ten years from the delivery/execution of the service, in accordance with article L 134-2 of the French Consumer Code.

The BUYER will also be able to, for legitimate reasons, be opposed to data processing concerning him or her.

Within the framework of the present article 12, the term DATA includes Sensitive Data outlined in article 8 of the French law number 78-17 modified called “Informatique et liberté”, and Personal Data.

12.1 DATA OWNERSHIP AND CONFIDENTIALITY COMMITMENT

SEAVER PRODUCT(S) and SERVICE(S) give an instant access to data related to the health and physical condition of horses, allowing the USER to analyze their training and horses’ progress, better manage their horses’ health, and reach their goals.

Our confidentiality commitment applies to our connected products that monitor horses’ performance and health, to our website www.seaverhorse.com, and to our mobile application Seaver. By using these Seaver products and services, you agree that we use the DATA we gather from you.

We are committed to respecting your private life, and thus we secure your data, only use them in specific cases, and do not share them without your consent.

This is our confidentiality commitment:

  • We only gather DATA that are useful to improve our products, services, and your consumer experience.
  • We will be transparent with regard to how we handle DATA and fully explain our practices.
  • We will never sell your DATA and will only share data that personally identify you if you ask us to.
  • We will always take the security of your data very seriously.

This policy may change with time, but future modifications will not affect DATA gathered when a previous version of the policy was in place. If a change were to significantly modify your rights under this policy, we will send you a summary of the modifications by email to the email address linked to your Seaver account to notify you as well as give notice on our website.

Should you have any question, you can contact us at: contact@seaverhorse.com

DATA OWNERSHIP

The BUYER is the only holder of rights of the DATA processed as part of the SERVICES.

The BUYER declares and guarantees that he or she has all the necessary authorizations for the use of DATA as part of the SERVICES and that he or she can freely grant license to, as in the aforementioned terms to SEAVER, its subcontractors, and its assignees.

The BUYER additionally declares and guarantees that by creating, installing, or downloading the DATA as a part of the SERVICES, he or she does not exceed any right that would have been possibly granted to him or her for all or a part of the DATA and that he or she is not breaching the rights of a third party.

The BUYER agrees to compensate SEAVER for any monetary consequences that SEAVER may be led to support on account of negligence of the BUYER in respect to the aforementioned guarantees concerning DATA.

12.2 DATA ACCESS

The BUYER is informed and accepts that SEAVER can access his or her DATA and transmit it upon the demand of an administrative or judicial authority authorized to access DATA.

In such an event, unless the aforesaid demand prevents it, SEAVER will make sure to inform the BUYER without delay of the existence of the demand and the DATA that was transmitted.

12.3 ACCESSIBILITY AND SECURITY OF DATA AND PERSONAL DATA

The BUYER has sole responsibility for the creation, selection, design, and use of DATA by the USER as a part of the SERVICES. He or she is also solely responsible for the collection and processing of Personal Data and of sensitive data by the USER.

SEAVER will by no means be responsible for the violation by the BUYER and/or the USER of his or her legal or contractual obligations in respect to Personal Data or potentially Sensitive Data.

When the legislation under which the BUYER is subjected demands the receipt of prior authorization of the people whose Personal Data is processed, or that the aforesaid legislation requires the person called upon to process this Personal Data to adhere to obligations, it falls solely to the BUYER, and under his or her sole responsibility, to comply with the applicable laws and to obtain the possible prior authorizations.

When the DATA transfer is not through a network controlled by SEAVER, the BUYER acknowledges that SEAVER has no control over the DATA transfer via the public telecommunication networks used by the BUYER to access SERVICES and notably the internet.

The BUYER acknowledges and accepts that SEAVER cannot guarantee the confidentiality of DATA during a transfer over the aforementioned public networks. Consequently, SEAVER will not be able to, in any event, see its responsibility engaged particularly in the event of DATA misappropriation, capture, corruption, or any other event susceptible to affect these, arising at the occasion of its transfer over public telecommunication networks.

  • GUARANTEES
  • GUARANTEES APPLICABLE TO MATERIALS SOLD BY SEAVER
  • Guarantee against hidden defects

SEAVER guarantees that the material supplied to the BUYER is free of all defects, in accordance with articles 1641 and following of the French Civil Code. In the event of an occurrence of a hidden defect, the BUYER will inform SEAVER of it within the thirty (30) days following the discovery of the defect, which includes a flaw in the material making it unsuitable for its use and not susceptible to be detected by the BUYER before its use.

A design defect is not a hidden defect and the BUYER is considered to have received all the technical information relating to said material.

If the hidden defect is present, SEAVER will proceed in the thirty (30) days following the information, at the choice of the BUYER, if he or she qualifies as the consumer under the meaning of the law, in the replacement and/or repair of the material or the defective parts in accordance with article 1644 of the French Civil Code, without the BUYER being able to claim damages, for any reason whatsoever.

  • Legal guarantee of conformity

SEAVER guarantees the material for a duration of two years from the date of receipt by the BUYER against any manufacturing or operational defect.

If a defect is present, SEAVER will proceed within 30 (thirty) days, at the choice of the BUYER if he or she qualifies as the consumer under the meaning of the law, in the replacement and/or repair of the material or the defective parts in accordance with article 1644 of the French Civil Code, without the BUYER being able to claim damages, for any reason whatsoever, and subject to the cost conditions provided by article L. 211-9 of the French Consumer Code. The BUYER, if he or she qualifies as the consumer under the meaning of the law, is exempt from having to prove the existence of the lack of conformity of the good during the six months following the delivery of the good. This time period is brought to twenty-four months in regard to products delivered from March 18, 2016.

The legal warranty of conformity applies independently of the commercial warranty offered by the seller.

SEAVER draws the BUYER’s attention to the fact that malfunctions from falls and/or crushing of the sensors are expressly excluded from the present warranty.

SEAVER’s responsibility will also not be able to be sought for any deteriorations and damages originating from the normal wear and tear or from causes outside of the material’s intrinsic qualities, such as those resulting from an abnormal use or owing to the BUYER, to the animal of which he, she, or the actual USER has the control or of his or her employees: loading, shocks, falling or incorrect operation, insufficient protection against humidity, heat, frost, effect of power surges and transport atmosphere, non-compliant handling or assembly, when these were carried out by the BUYER or third party.

The batteries are not covered under the warranty.

GUARANTEES

13.1 GUARANTEES APPLICABLE TO MATERIALS SOLD BY SEAVER

  • Guarantee against hidden defects

SEAVER guarantees that the material supplied to the BUYER is free of all defects, in accordance with articles 1641 and following of the French Civil Code. In the event of an occurrence of a hidden defect, the BUYER will inform SEAVER of it within the thirty (30) days following the discovery of the defect, which includes a flaw in the material making it unsuitable for its use and not susceptible to be detected by the BUYER before its use.

A design defect is not a hidden defect and the BUYER is considered to have received all the technical information relating to said material.

If the hidden defect is present, SEAVER will proceed in the thirty (30) days following the information, at the choice of the BUYER, if he or she qualifies as the consumer under the meaning of the law, in the replacement and/or repair of the material or the defective parts in accordance with article 1644 of the French Civil Code, without the BUYER being able to claim damages, for any reason whatsoever.

  • Legal guarantee of conformity

SEAVER guarantees the material for a duration of two years from the date of receipt by the BUYER against any manufacturing or operational defect.

If a defect is present, SEAVER will proceed within 30 (thirty) days, at the choice of the BUYER if he or she qualifies as the consumer under the meaning of the law, in the replacement and/or repair of the material or the defective parts in accordance with article 1644 of the French Civil Code, without the BUYER being able to claim damages, for any reason whatsoever, and subject to the cost conditions provided by article L. 211-9 of the French Consumer Code. The BUYER, if he or she qualifies as the consumer under the meaning of the law, is exempt from having to prove the existence of the lack of conformity of the good during the six months following the delivery of the good. This time period is brought to twenty-four months in regard to products delivered from March 18, 2016.

The legal warranty of conformity applies independently of the commercial warranty offered by the seller.

SEAVER draws the BUYER’s attention to the fact that malfunctions from falls and/or crushing of the sensors are expressly excluded from the present warranty.

SEAVER’s responsibility will also not be able to be sought for any deteriorations and damages originating from the normal wear and tear or from causes outside of the material’s intrinsic qualities, such as those resulting from an abnormal use or owing to the BUYER, to the animal of which he, she, or the actual USER has the control or of his or her employees: loading, shocks, falling or incorrect operation, insufficient protection against humidity, heat, frost, effect of power surges and transport atmosphere, non-compliant handling or assembly, when these were carried out by the BUYER or third party. The batteries are not covered under the warranty.

13.2 GUARANTEE APPLICABLE TO SERVICES

SEAVER guarantees that it has all the intellectual property rights allowing to conclude this present contract and in this capacity, it guarantees that the SERVICES supplied in the execution of this present Contract does not breach the rights of a third party and does not constitute a counterfeit of an existing work.

SEAVER does not make any other express or implicit guarantee relating to the SERVICES, notably including any implicit guarantee of the marketable quality or compatibility of the SERVICE to a particular objective. SEAVER does not guarantee the SERVICES’s results and is only held to a best endeavors obligation towards the BUYER.

It is not guaranteed that the SERVICES’ features satisfy the demands of the BUYER.

The BUYER acknowledges that he or she is informed that a SERVICE can contain errors and that all errors are not economically rectifiable or that it is not always necessary to correct them. Consequently, SEAVER does not guarantee that the entirety of the SERVICES’s faults or errors will be corrected.

RESPONSIBILITY

SEAVER will not, in any event, be able to be held responsible for direct or indirect damages endured by the BUYER, which could arise owing to or at the occasion of the execution of the present Contract and of its results. By indirect damages, one notably means, included but not limited to this list, the loss of earnings or profits, opportunity loss, commercial damages, the consequences of complaints or claims against the BUYER, notwithstanding the fact that SEAVER would have quickly warned of the eventuality of their occurrence.

In any case, SEAVER’s responsibility, in the event of damages happening to the BUYER, for any reason and regardless of the legal grounds invoked or retained, any and all accumulated damages, will be expressly limited and will not in any case exceed the amount excluding tax collected by SEAVER over the contractual period currently executed by the present contract.

SEAVER’s responsibility will not in any instance be sought after notably in the event:

  • of the use of SERVICES in a way not intended or not expressly authorized in the user documentation and by the present Contract;
  • of the modification of all or a part of the SERVICES or the information accessible via the SERVICES not carried out by SEAVER or by one of the Approved Providers designated by the latter;
  • of the use of all or a part of the SERVICES when SEAVER, following a problem or for any other reason, has recommended to suspend the usage;
  • of a use of the SERVICES in an environment or according to a configuration not respecting SEAVER’s technical prerequisites, or linked with programs or third party DATA not expressly supported by SEAVER;
  • of the loss of the BUYER’s DATA following an intervention of SEAVER or a third party designated by the BUYER or by SEAVER, when the BUYER would not have taken the precaution to save his or her DATA prior to this intervention when this was asked of him or her beforehand;
  • of the occurrence of any damage that would result from a mistake or an oversight of the BUYER, or that he or she could have avoided by calling on advice from SEAVER;
  • of a use linked to the Services of programs not supplied or supported by SEAVER and susceptible to affect the SERVICES or the BUYER’s DATA.

COMPLIANCE WITH LAWS AND REGULATIONS

SEAVER will comply with legal and regulatory obligations, which are applicable to it in its capacity as a service provider and in accordance with the law applicable to the contract. SEAVER is not bound to assume the legal and administrative obligations of the BUYER, including those related to the SERVICES supplied as a part of the Contract. It is therefore up to the BUYER to ensure respect for the laws and regulations concerning him or her, without the possibility of seeking out the responsibility of SEAVER.

The BUYER, for his or her part, also agrees to comply with the laws in effect to which he or she is subjected, either owing to his or her nationality, or owing to his or her geographical location. He or she will notably make sure to respect the applicable provisions relating to the content of the DATA (French law of Data Protection) so that no unlawful processing may be carried out by SEAVER.

MISCELLANEOUS PROVISIONS

In the event that one or several clauses would come to be declared null by a court decision or would prove to be impossible to implement, the validity of the other provisions will not be affected by the nullity and the parties agree to negotiate a replacement provision in good faith.

The fact for one party to not demand the application of any provision of the present contract or to tolerate the non-compliance temporarily or permanently, will in no instance be able to be interpreted as a renunciation by this party to carry out the rights that he or she possesses in accordance with the present terms and conditions.

The fact for one party to tolerate the non-compliance or an incomplete execution of the contract or more generally to tolerate any act, abstention, or omission of the other party non-compliant with the provisions of the present contract will not be able to confer any right to the party who benefits from such a tolerance.

The present terms and conditions express the entirety of the parties’ agreement and replace any anterior agreement, written or oral, explicit and implicit. It establishes the will of the concerned parties.

The parties acknowledge that they act as independent contracting parties. The present contract cannot lead to creating a company or association of any form between them.

SEAVER reserves the possibility to cede all or a part of the rights and obligations resulting from the present contract to a company or to a third party.

APPLICABLE LAW AND ASSIGNMENT OF JURISDICTION

The present contract is exclusively subject to French law.

The parties agree to search for an amicable solution to any disagreement that may arise from the interpretation or from the execution of the Contract. The BUYER, if he or she qualifies as the consumer under the law, agrees, in the event of a disagreement, to directly present a complaint to SEAVER beforehand.

If the parties do not manage to obtain an amicable solution or through mediation, any litigation relating notably to the formation, the validity, the interpretation, the execution or breach of the present contract and, more generally, to the relationship binding the parties, comes under the exclusive competence of the jurisdiction of French Courts.

error: Content is protected !!