Hevosen ruokinnan ja liikunnan perusteet verkkokurssipaketti

Haluatko antaa kurssipaketin lahjaksi? Laita viestiä tästä linkistä!

Hevosen kivijalka kuntoon

Tämä verkkokurssipaketti on suunnattu erityisesti hevosenomistajille ja harrastajille. Ruokinta, liikunta ja lepo oikeissa suhteissa ovat hevosen terveyden ja fyysisen kehityksen kivijalka. Terveellisen ruokinnan ja monipuolisen liikunnan avulla voidaan ennaltaehkäistä sairauksia ja vammoja.

Liikunta ja ruokinta kuuluvat erottamattomasti yhteen

Nyt saat sekä ruokinnan että liikunnan perusteet samasta paikasta ja kokonaisvaltaisesti.

Kursseilta saatavilla tiedoilla voit sovittaa sekä ruokintaa että liikuntaa eri ikäisille, rotuisille ja käytössä oleville hevosille. Saat erilaisia vinkkejä ja ohjeita ruokinnan ja liikunnan järjestämiseen käytännössä, “tee-se-itse” heinäautomaatteista sekä valmiita liikuntaohjelmarunkoja jotka voit sovittaa ruokinnan kanssa.

Kurssien tavoitteena on auttaa sinua saavuttamaan ja ylläpitämään hevosellesi ideaali lihas- ja lihavuuskunto, taloudellisesti, ekologisesti ja mitään tärkeää osa-alueita unohtamatta.

Kaksi verkkokurssia:

• Hevosen ruokinnan perusteet -verkkokurssi.
  • Hevosen liikuntasuunnitelma -verkkokurssi.

Ostamalla kaksi kurssia yhdessä säästät -20€.

Hevosen ruokinnan perusteet -verkkokurssilla käydään läpi hevosen ruuansulatuselimistö, hevosen ravinnon- ja kuiva-aineen tarve ja siihen vaikuttavat tekijät, termistöä, eri rehuja ja käytännön ruokintaa. Pääset harjoittelemaan ruokintalaskelman tekoa videon ja erimerkkien avulla. Tentit tekemällä testaat omaa osaamistasi. Kurssin materiaaleista löydät laskurit mm. hevosen painon ja työn intensiteetin arviointiin.

Kurssin kouluttaja Jutta Kolehmainen on hevostalousagrologi, ratsastuksenohjaaja, II-tason Centered Riding ohjaaja ja pitkän linjan hevosyrittäjä. Hänellä on n. 20 vuoden kokemus ruokintalaskelmien tekemisestä ja asiakkaiden ruokintaneuvonnasta. Omassa tallissaan hänellä on vuosien varrella ollut hyvin laajalla skaalalla erilaisia hevosia erilaisine tarpeineen ja kokemusta on karttunut myös ruokintaan liittyvistä ongelmista reilusti. Jutta on myös opettanut ruokintaa aikoinaan hevostalouskoulussa hevosenhoitajalinjan oppilaille ja vankka opettajatausta näkyy kurssilla.

Hevosen liikuntasuunnitelma -verkkokurssi

Hevosen valmennusfysiologian perusteet jokaiselle hevosharrastajalle ja hevosen omistajalle.

Liikunta on hevoselle perustarve ja edellytys terveydelle ja hyvinvoinnille.

• Suunnittele hevosellesi monipuolinen liikuntaohjelma joka sopii erilaisiin elämäntilanteisiin.
  • Opi arvioimaan hevosesi kuntoa sekä työn kuormittavuutta.
  • Erilaisten harjoitusten vaikutus hevosen keholle ja mielelle.
  • Sisäiset ja ulkoiset tekijät jotka vaikuttavat hevosen fyysiseen kehitykseen: mikä on synnynnäistä ja mitä voidaan muokata oikeanlaisella valmennuksella ja hoidolla.
  • Sairauksien ja vammojen ennaltaehkäisy.
  • Terveys- ja kuntoliikunnan vaikutuksista.

Kurssi keskittyy erityisesti hevosen perus- ja kestävyyskunnon kehittämiseen ja monipuoliseen terveelliseen liikuntaan. Kurssi sopii kaikille hevosille iästä ja lajisuunnasta riippumatta. Kurssi on rakennettu käytännönläheisesti ja tiedot on helppo siirtää käytäntöön.

Tämä kurssi on rakennettu ratsuhevosen valmennusfysiologian suositusten ja tutkitun tiedon pohjalta, mutta kurssilla on huomioitu eri lajisuuntien erityispiirteitä ja tarpeita.

Kouluttajana kurssilla toimii hevosen biomekaniikan ja valmennusfysiologian asiantuntija sekä hevoshieroja Miisa Wikman / MW Hevospalvelut.

• 10 jaksoa.
  • 61 oppituntia.
  • Kurssien kesto n. 4-8 tuntia, pohjatiedoista riippuen.
  • Laskureita ja harjoituksia sekä taulukoita hevosen ruokinnan suunnitteluun sekä rehujen valintaan.
  • Erilaisia harjoitusohjelmia kymmenelle viikolle peruskuntokaudelta kuntokaudelle. Vinkkejä kestävyys-, tasapaino- ja voimaharjoitteluun.
  • Runsaasti monipuolista materiaalia hevosen valmennuksen tueksi.
  • Kurssit sisältävät sekä valmennusfysiologian että ruokinnan perusteet hevosalan harrastajille ja hevosen omistajille, keskittyen pääasiassa terveys- ja kuntoliikuntaan.
  • Keskusteluryhmä Hevoskoulutus.fi palvelussa.
  • 6 koetta joilla testata omaa osaamistasi.
  • Osallistumistodistus.
  • Kurssimateriaali on käytössäsi Hevoskoulutus.fi palvelussa 12kk ostosta.
  • Kurssimateriaali on käytössäsi heti oston jälkeen. Kirjaudu palveluun oston yhteydessä luomilla tunnuksilla ja löydät kurssit omasta profiilistasi.

liikuntasuunnitelma
Harjoitusohjelmat

Hevosen liikuntasuunnitelma – verkkokurssi

Liike on lääke, mutta vasta kun yksilöllinen annostus sekä laatu on kohdallaan. Hevosen terveys ja hyvinvointi lähtee liikunnan, ravitsemuksen sekä levon tasapainosta riippumatta millä tasolla