Sopivasti satulassa -verkkokurssi

Sopivasti satulassa – satulansovituksen syventävä verkkokurssi on jatkokurssi Terveellinen satulointi – kurssille.

Kurssilla syvennytään satulansovitukseen ja sitä ympäröiviin aiheisiin kuten runkovikoihin, toppausmateriaaleihin ja satulan lisävarusteisiin.

Kurssi pitää sisällään 12 oppituntia, kuvia sekä videoita. Kurssilta saat hyvät taidot jotta sekä tunnistat että osaat tehdä tarvittavia muutoksia satulansovituksessa. Säästät aikaa ja rahaa kun saat tehtyä sovituksen pohjatyötä pitkälti itse, ja voit tarkistuttaa sopivuutta satulasepällä.

Kurssin kouluttajan toimii valjas- ja satulaseppä Liza Aura. Kouluttajaan voit tutustua lisää www.leatherequitation.fi sivustolla.

• Kurssi sisältää 12 oppituntia.
  • Kurssimateriaali on käytössäsi 12kk heti oston jälkeen Hevoskoulutus.fi palvelussa.
  • Kurssi sisältää:
    • Satulan sijainti hevosen selässä.
    • Painopiste.
    • Etukaaren ja rungon leveydet ja mallit.
    • Säkätila ja selkärangan kanava.
    • Rungon mallit, kaarevuus vs suoruus.
    • Satulan paneelin kulma.
    • Toppausmateriaalit, synteettiset paneelit.
    • Vastinhihnat ja niiden vaikutus satulan balanssiin.
    • Satulavyöt.
    • Runkoviat ja niiden tunnistaminen.
    • Romaanit ja täytepalat ja niiden käyttäminen.
    • Satulan säilytys ja huolto.