Käyntityöskentelyn ABC

Tämänhetkinen tila
Ei Osallistunut

Virhe: 404

Etsimääsi sivua ei löydy. Se on voitu siirtää tai poistaa. Tarkista osoitteen oikeinkirjoitus tai palaa etusivulle.

Verkkoluentotallenne hevosen käyntityöskentelyn kehittämisestä.

Kuinka saada käyntityöskentelystä enemmän irti? Käyntityöskentely tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden kehittää hevosen irtonaisuutta, notkeutta ja liikelaajuuksia tarkasti ja monipuolisesti osana treeniä tai hevosen kuntoutusta. Laadukas ja vaihteleva käyntityöskentely tarjoaa myös mahdollisuuden ergonomisten työskentelyasentojen hienosäätöön. Se soveltuu myös erilaisten harjoitusten ja kokoamisen valmisteluun kehoa hieman keveämmin kuormittaen - tämä mahdollistaa laadukkaiden toistojen treenaamisen.

Erilaiset ongelmatilanteet näkyvät usein herkimmin käynnissä ja niihin löytyy ratkaisut hyvästä ja hevosen kannalta kiinnostavasta käyntityöskentelystä. Käynnissä on myös mahdollista keskittyä hevosen kehonkäyttöön ja ratsastajan apujen hienosäätöön. Toisinaan hevosten kanssa joudutaan kävelemään pidempään esimerkiksi tapaturmien, kuntoutusvaiheen tai hankalien ratsastuspohjien vuoksi. Siksi on hyvä hallita tekniikat, joilla käyntityöskentelyn avulla voidaan täydentää treeniä, hyödyntää erilaiset eteen tulevat tilanteet ja sujuvoittaa normaaliin treeniin palaamista.

Tällä luennolla perehdytään monipuolisen käyntityöskentelyn tekniikoihin ja erilaisten ongelmatilanteiden ratkaisuihin käytännöllisten harjoitusten kautta. Käsittelemme hevosen asennon, tasapainon ja liikelaajuuksien muokkaamista ja käyntityöskentelyn sekä pysähdysten laadun kehittämistä

Sisältö:

• Miten käyntiä kannattaa ratsastaa?
  • Käyntityöskentelyn anatomia
  • Käyntityöskentelyn ongelmat - tunnista ja ratkaise!
  • Käynnin kehittäminen eri harjoitusten kautta

Kohderyhmä:

Luento soveltuu kaikille aiheesta kiinnostuneille ratsastajille. Luento soveltuu myös hevosalan ammattilaisille, kuten ratsastusvalmentajille, ratsastuksen opettajille ja -ohjaajille, sekä hevoshierojille ja eläinfysioterapeuteille sekä eri lajien toimihenkilöille.

Luento 1h 43min + oheismateriaalit. Luentotallenne on nauhoitettu 10.02.2022 ja kurssi on julkaistu aiemmin www.kirjorinne.com sivustolla.

Kouluttaja:

Niina Kirjorinne on SRL:n hyväksymä valmentaja ja ratsukon kehonkäytön asiantuntija, joka on suorittanut Animal Physiotherapist-tutkinnon Englannissa. Niinalla on laaja kansainvälinen koulutuspohja ratsukon biomekaniikkaan, anatomiaan ja liikkeen ongelmien ratkontaan liittyen. Niinan erityisenä kiinnostuksen kohteena on tuntumaongelmien tehokas ja faktatietoon perustuva hevosystävällinen ratkaisutapa.

Arvosanat ja Arvostelut

0.0
Arvosanojen keskiarvo
0 Arvosanat
Mikä oli kokemuksesi? Meistä olisi hienoa kuulla!
Arvosteluja Ei Löydy!
Näytä lisää arvosteluja
Mikä oli kokemuksesi? Meistä olisi hienoa kuulla!
error: Sisällönsuojaus käytössä