Hevosen asetus ja taivutus -verkkokurssi

Asetus on jokaiselle ratsulle tärkeä taito, joka vaikuttaa hevosen ratsastettavuuteen, tasapainoon ja liikkeiden laatuun. Asetusta tarvitaan erilaisilla kaarevilla urilla, kaikissa sivuttaisliikkeissä ja siitä on apua hevosen muodon, tasapainon ja kehon liikelaajuuksien kehittämisessä.

Asetus tapahtuu hevosen niskasta, taivutus muualta kehosta. Asetus on eri asia kuin taivutus, taipuessaan hevonen kuitenkin yleensä myös asettuu ja on tärkeää osata hahmottaa näiden eroavaisuudet ja asetuksen rooli osana taivutusta.

Tällä kurssilla syvennytään asetuksen ja taivutuksen toimintaan ja anatomiaan käytännössä. Kurssilla opetellaan teorian lisäksi tekniikoita asetuksen harjoittelemiseksi sekä maasta että selästä käsin.

43-osainen koulutus sisältää teorian lisäksi runsaasti havainnollistavaa kuva- ja videomateriaalia sekä yhteensä 20 harjoitusta ja testiliikettä.

Kurssilla käydään läpi asetuksen ja taivutuksen anatomiaa, ratsastustehtävien ja apujenkäytön suoritustekniikkaa, sekä käytännön harjoituksia, joilla hevosen ratsastettavuutta ja liikkumisen laatua voidaan kehittää kaikentasoisilla hevosilla. Koulutus soveltuu kaikille aiheesta kiinnostuneille oman treenin ja ratsastustekniikan hienosäätöön klassisen ratsastuksen ja käytännön biomekaniikan näkökulmasta.

Kurssin kouluttaja:

Niina Kirjorinne on SRL:n hyväksymä valmentaja ja ratsukon kehonkäytön asiantuntija, joka on suorittanut Animal Physiotherapist-tutkinnon Englannissa. Niinalla on laaja kansainvälinen koulutuspohja ratsukon biomekaniikkaan, anatomiaan ja liikkeen ongelmien ratkontaan liittyen. Niina on valmentautunut ranskalaisen eversti Carden sekä saksalaisen I-koulutuomari Angelika Frömmingin opissa ja hän yhdistää työssään klassisen ratsastuksen tekniikat, uusimman mittausteknologian mahdollisuudet sekä hevosten dissektioissa kertyneen tietotaidon ainutlaatuiseksi kokonaisuudeksi. Niina kirjoittaa myös suosittua treenin anatomiaan ja tekniikkakorjaukseen keskittyvää artikkelisarjaa #functionalityinequitation Eurodressage-sivustolla

Kurssimateriaali on käytössäsi heti oston jälkeen 12kk. (Kirjautuessasi sisään sivustolle  löydät kurssin omasta profiilistasi).

Ostamalla saat

Hevosen asettaminen