Hevosen liikuntasuunnitelma – verkkokurssi

Valmennusfysiologian perusteet hevosen omistajille ja hevosharrastajille!

Tämän kurssin avulla opit suunnittelemaan hevosellesi monipuolisen ja terveellisen liikuntaohjelman ympäri vuoden. Saat uusia ja käytännössä toimivia ideoita harjoitteluun ja liikuntaan.

Kurssi käsittelee kattavasti liikunnan hyötyjä, hevosen aineenvaihduntaa sekä miten harjoittelua voisi monipuolistaa parhaimpien terveyshyötyjen tavoittamiseksi.

Saat kurssilta valmiit ohjelmat sekä eri kuntokausille että peruskuntokaudelle. Voit käyttää ohjelmia sellaisenaan tai soveltaa niitä kurssin ohjeilla sinun ja hevosesi tavoitteisiin, tasoon ja aikatauluihin sopivaksi. Peruskuntokauden ohjelma on kaikille hevosille sama lajisuunnasta, rodusta ja iästä riippumatta ja sopii sellaisenaan harrastehevosille terveysliikunnaksi.

Liikkuva hevonen on hyvinvoiva hevonen! Tältä kurssilta saat paljon tietoa urheiluvammojen ennaltaehkäisyyn, lihaksiston kehittämiseen ja hevosen henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin riippumatta onko tavoitteesi kilpakentillä tai kotimaastoissa.

Katso myös liikunnan ja ruokinnan verkkokurssipaketti tästä linkistä! Kurssipaketin avulla pääset entistä syvemmälle hevosen aineenvaihdunnan, terveyden ja hyvinvoinnin maailmaan ja saat kerralla sovitettua hevosesi liikunnan ja ruokinnan yhteen.

Kurssilla opit:

• Suunnittelemaan hevosellesi monipuolisen liikuntaohjelman joka sopii erilaisiin elämäntilanteisiin.
  • Arvioimaan hevosesi fyysistä kuntoa sekä työn kuormittavuutta.
  • Miten erilaiset harjoitukset vaikuttavat hevosen kehoon ja mieleen.
  • Tunnistamaan erilaisia sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä jotka vaikuttavat hevosen fyysiseen kehitykseen: mikä on synnynnäistä, mitä voidaan muokata oikeanlaisella valmennuksella ja hoidolla.
  • Erilaisten sairauksien ja vammojen ennaltaehkäisystä.
  • Miksi kausiajattelu on hyödyllistä liikuntaa suunnitellessa ja miten liikunnan kuormittavuus vaikuttaa hevoseen. Opit myös miten liikunnan kuormittavuutta voidaan arvioida.

Tämä kurssi on teoriapohjainen ja tehty erityisesti hevosen omistajille ja itsenäisesti hevosia liikuttaville. Kurssin kesto on n. 2-4 tuntia riippuen pohjatiedoistasi. Kurssi on tarkoitettu itsenäiseen opiskeluun, mutta sillä on oma keskusteluryhmä jossa voit kysyä tarkennuksia kurssin sisältöön ja jolta löydät lisää materiaalia aiheeseen liittyen. Kurssimateriaali on käytössäsi 12kk heti oston jälkeen Hevoskoulutus.fi palvelussa.

Kouluttajana kurssilla toimii hevosen biomekaniikan ja valmennusfysiologian asiantuntija sekä hevoshieroja Miisa Wikman / MW Hevospalvelut.

• 5 jaksoa ja 23 oppituntia. Kurssin kesto n. 2-4 tuntia.
  • Erilaisia harjoitusohjelmia kymmenelle viikolle peruskuntokaudelta kuntokaudelle. Vinkkejä kestävyys-, tasapaino- ja voimaharjoitteluun.
  • Runsaasti monipuolista materiaalia hevosen valmennuksen tueksi.
  • Kurssi sisältää valmennusfysiologian perusteet hevosalan harrastajille ja hevosen omistajille, keskittyen pääasiassa terveys- ja kuntoliikuntaan.
  • Oma keskusteluryhmä Hevoskoulutus.fi palvelussa.
  • Loppukoe ja osallistumistodistus.
  • Kurssimateriaali on käytössäsi Hevoskoulutus.fi palvelussa 12kk ostosta.
  • Kurssimateriaali on käytössäsi heti oston jälkeen. Kirjaudu palveluun oston yhteydessä luomilla tunnuksilla ja löydät kurssin omasta profiilistasi.

Katso myös Hevosen liikunnan ja ruokinnan verkkokurssipaketti ja säästä -20€!

liikuntasuunnitelma
Harjoitusohjelmat

Hevosen liikuntasuunnitelma – verkkokurssi

Liike on lääke, mutta vasta kun yksilöllinen annostus sekä laatu on kohdallaan. Hevosen terveys ja hyvinvointi lähtee liikunnan, ravitsemuksen sekä levon tasapainosta riippumatta millä tasolla