Hevosen ruokinnan perusteet -verkkokurssi

Hevosen ruokinnan perusteet -verkkokurssilla käydään läpi hevosen ruuansulatuselimistö, hevosen ravinnon- ja kuiva-aineen tarve ja siihen vaikuttavat tekijät, termistöä, eri rehuja ja käytännön ruokintaa. Pääset harjoittelemaan ruokintalaskelman tekoa videon ja erimerkkien avulla. Tentit tekemällä testaat omaa osaamistasi. Kurssin materiaaleista löydät laskurit mm. hevosen painon ja työn intensiteetin arviointiin.

Kurssi on tarkoitettu hevosen omistajille ja muille harrastajille, jotka haluavat saada yhdestä paikasta kattavan paketin hevosen ruokinnan perusteista. Kurssin materiaalit sisältävät paljon luettavaa tekstiä, linkkejä tutkimuksiin ja videoita mm. heinän punnitsemisesta ja “tee-se-itse” heinäautomaatista.

Kurssin kouluttaja Jutta Kolehmainen on hevostalousagrologi, ratsastuksenohjaaja, II-tason Centered Riding ohjaaja ja pitkän linjan hevosyrittäjä. Hänellä on n. 20 vuoden kokemus ruokintalaskelmien tekemisestä ja asiakkaiden ruokintaneuvonnasta. Omassa tallissaan hänellä on vuosien varrella ollut hyvin laajalla skaalalla erilaisia hevosia erilaisine tarpeineen ja kokemusta on karttunut myös ruokintaan liittyvistä ongelmista reilusti. Jutta on myös opettanut ruokintaa aikoinaan hevostalouskoulussa hevosenhoitajalinjan oppilaille ja vankka opettajatausta näkyy kurssilla.

Kurssin yhteiskesto n. 2 h, josta videoita n. 45 min.

Ruokinnan verkkokurssi on jaettu viiteen eri osa-alueeseen:

• ruuansulatus
  • termistö
  • ravinnontarpeet
  • rehut
  • käytännön ruokinta.

Kurssi sisältää paljon teoriaa, videoita, vinkkejä käytännön ruokintaan sekä esimerkkejä. Kurssin materiaalien avulla pystyt laskemaan oman hevosesi ruokintaa ja tiedät mitä rehuja sinun kannattaa omalle hevosellesi valita. Kurssi soveltuu hevosen omistajille ja harrastajille, jotka haluavat syventää tietämystään hevosen ruokinnasta.

• 5 jaksoa
  • 38 oppituntia
  • laskureita ruokinnan avuksi
  • 5 koetta joilla testata omaa osaamista
  • Kurssi on käytössäsi Hevoskoulutus.fi palvelussa heti ostosta, kirjaudu sisään oston yhteydessä luomilla tunnuksilla ja löydät kurssin omasta profiilistasi.
  • Kurssimateriaali on käytössäsi 12kk ostosta.

Ostamalla saat

Hevosen ruokinnan perusteet