Hevonen päästä kavioihin -verkkokurssi

Tämä kurssi on Sinulle joka haluat ymmärtää hevosta kokonaisuutena!

Kysytkö usein “miksi”? Kaipaatko perusteluja ja koetko ristiriidat häiritsevinä? No tämä kurssi on silloin juuri sinulle!

Hevosen keho vaikuttaa sen käytökseen, käytös taas vaikuttaa hevosen kehoon. Tältä kurssilta saat kattavan käsityksen miten kokonaisvaltainen eläin hevonen on, miten “kaikki vaikuttaa kaikkeen” ja miten me voimme hyödyntää tätä tietoa omassa toiminnassamme mm vammojen ja erilaisten käytösongelmien ennaltaehkäisyssä sekä hoidossa.

Tämä kahden tunnin videomuodossa oleva verkkokurssi toimii sekä dokumenttina hevosista että kurssina hevosen toiminnallisesta anatomiasta ja fysiologiasta. Jos sinulla on käytössäsi älytelevisio, voit katsoa videot vaikka televisiostasi. Löydät kurssilta myös lisämateriaalia sekä tehtäviä jotka auttavat yhdistämään eri oppitunneilla käsiteltäviä asioita toisiinsa.

Kun ymmärrät mitkä osat hevosessa vaikuttavat mihin ja miten, opit tunnistamaan helpommin esimerkiksi epäsopivat varusteet, etsimään syitä erilaisille liikeratavirheille ja auttamaan hevostasi pysymään terveenä ja hyvinvoivana. Monet jopa isotkin ongelmat ratkeavat usein hyvin pienillä arjen muutoksilla kun vain tiedämme mitä lähdetään muuttamaan, ja niillä pienillä asioilla saattaa olla valtavan suuri merkitys taas hevosen kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille.

Pääset syvälle hevosen kehoon ja aisteihin, miten hevonen havainnoi maailmaa ja miten me vaikutamme hevoseen sekä henkisesti että fyysisesti erilaisilla töillä ja varusteilla. Kurssilta saa myös ideoita hevosen elämän virikkeellistämiseen, liikunnan monipuolistamiseen ja tätä kautta hevosen hyvinvoinnin parantamiseen.

Kurssilla on 18 oppituntia. Kurssi käsittelee käytännön esimerkein kaikki tärkeimmät hevosen biomekaniikan teoriat ja miten ne vaikuttavat meidän jokapäiväisessä arjessa sekä työssä. Sinun ei tarvitse hallita hevosen anatomiaa, fysiologiaa ja biomekaniikkaa osallistuaksesi kurssille, opit ne tällä kurssilla vaivattomasti.

Kurssilla opit miten hevosen rakenne, rotu ja käyttötarkoitus vaikuttavat hevosen liikkumiseen sekä koulutukseen. Opit mitä eroa on eri rotuisilla hevosilla, ja samalla miten samanlaisia ne ovatkaan keskenään. Saat kurkata oman laatikon ulkopuolelle ja opit ymmärtämään miksi jossain toisaalla tehdään toisin ja voisiko se toimia omassa ympäristössä myös. Opit myös hahmottamaan mikä on hevoselle synnynnäistä ja mihin emme pysty vaikuttamaan ja mitä asioita taas voimme valmennuksella muuttaa.

Tämä kurssi on rakennettu pohjustukseksi kaikille Hevoskoulutus.fi kursseille joilla käsitellään hevosen terveyttä, liikkumista, ratsastusta ja varusteita. Jos haluat oikein syvälle hevosen liikkeen, lihaksiston ja terveyden maailmaan, katso myös Laatua liikkeeseen kurssipaketti jolta saat 3 laajaa ja toisiaan vahvasti tukevaa verkkokurssia edullisemmin.

Kurssi on käytössäsi 12 kk heti ostosta Hevoskoulutus.fi palvelussa. Sen läpi katsomiseen menee n. 2 tuntia, mutta tehtävien kanssa voit varata aikaa 4 – 6 tuntia. Oppitunnit ovat jaettu 3 – 10 minuutin osiin joten sinun on helppo katsoa kurssia sinulle sopivassa tahdissa. Lue myös alun suositukset miten kurssi kannattaa opiskella jotta saisit parhaan mahdollisen oppimiskokemuksen.

Vie siis hevosharrastuksesi uudelle tasolle ja osallistu jo tänään!

Kouluttaja:

Kurssin on koonnut hevosen biomekaniikkaan ja valmennusfysiologiaan erikoistunut hevoshieroja Miisa Wikman. Tämän kurssikokonaisuuden rakentaminen on ollut Miisan pitkäaikaisena haaveena, sillä kurssi vastaa niihin kysymyksiin joita ihmiset esittävät eniten sekä käytännön työssä että kursseilla. Tämä kurssi luo pohjan kaikelle hevosen liikuttamiselle, kouluttamiselle, ruokinnalle ja hoidolle.

Miisalla on pitkä työhistoria sekä ravi-, ratsu- että työhevosten parissa mikä on herättänyt Miisan oman kiinnostuksen hevosen monipuoliseen käyttöön, eri rotujen eroihin koulutuksellisesti, varusteiden ja valmennuksen näkökulmasta. Tämä kurssi vastaa kysymykseen “miksi”. Miksi hevonen on hevosen mallinen, miksi me varustelemme sen tietyllä tavalla, miksi se liikkuu miten liikkuu.

• 18 oppituntia.
  • yli 2 tuntia videomateriaalia.
  • Kurssi on käytössäsi 12kk heti oston jälkeen Hevoskoulutus.fi palvelussa. Löydät kurssin sisään kirjautuneena omasta profiilistasi.
  • Kurssilla on oma keskusteluryhmä Hevoskoulutus.fi palvelussa jossa voit keskustella muiden kurssilaisten kanssa sekä kysyä tarkentavia kysymyksiä kouluttajalta.
  • Kouluttajana kurssilla on hevosen valmennusfysiologiaan ja biomekaniikkaan erikoistunut hevoshieroja Miisa Wikman.

Hevonen päästä kavioihin
anatomia

Hevonen päästä kavioihin

Miksi hevonen on etupainoinen? Miten hevosen kokoinen eläin voi liikkua lähes 80km/h ja hypätä yli metrisiä esteitä? Miten hevonen näkee ja hengittää ja miten näkö