Hevosen perusjumppa

Tämän kurssin voi maksaa Smartum ja E-passi liikuntaeduilla sovelluksen kautta (ei seteleitä). Jos haluat maksaa liikuntaeduilla laita viestiä tästä linkistä!

4 viikon kurssi jolla opitaan yhdessä hyödyllisimmät perusjumppaliikkeet hevoselle kuin hevoselle. Opitaan arvioimaan liikkeen laatua, mikä on hevoselle vaikeaa ja mikä helppoa. Mihin liikkeet vaikuttavat ja miten sekä erilaisia tapoja jumpata hevosia.

Jokaiselle viikolle harjoitellaan hevosen kanssa 3-5 perusliikettä. Voit halutessasi yhdistellä liikkeitä ja rakentaa viikottaisen jumppaohjelman hevosellesi. Osan liikkeistä voi tehdä halutessa myös selästä käsin. Kurssin opetusvideoilla on useita eri hevosia, joilla kaikilla erilaisia kehollisia haasteita. Pääset katsomaan pintaa syvemmälle miten liikkeet vaikuttavat hevoseen ja millaisia ongelmia liikkeitä toistamalla voidaan ratkoa.

Jumppaliikkeet sopivat kaikille hevosille varsasta eläkeläiseen, kilpahevosille ja toipilaille. Kurssilla käsitellään miten liikkeet sovitetaan kunkin hevosen arkeen ja missä määrin niitä olisi hyvä toistaa. Liikkeiden yhteydessä kerrotaan milloin kyseiset liikkeet ovat hyödyllisiä, millaisissa tilanteissa niitä olisi hyvä välttää tai soveltaa toisin.

Materiaali on käytössäsi heti 12kk heti ostosta Hevoskoulutus.fi palvelussa.

Et tarvitse kurssia varten mitään erikoisvälineitä tai -varusteita, jumppaa voidaan tehdä niillä varusteilla ja välineillä mitä hevosen kanssa käytetään arjessa.

Kouluttajana kurssilla hevosen valmennusfysiologiaan ja biomekaniikkaan erikoistunut hevoshieroja Miisa Wikman.

Kurssilta löytyy myös Ratsastaja treenaa Ninnin jumppaohjelma meille ihmisille. Liikkeet vastaavat samoja liikkeitä mitä kurssilla harjoitellaan hevosten kanssa.

• 4 viikkoa.
  • Joka viikolle 3-5 erilaista jumppaliikettä joita voidaan yhdistellä tarpeen mukaan.
  • Liikkeet hevosen kaikille kehon osille, pääpainopiste hevosen keskivartalonhallinnassa, tasapainossa sekä liikkuvuudessa.
  • Runsaasti videoita erilaisista hevosista.
  • Näitä harjoituksia voidaan tehdä hevosen kanssa sekä alku- että loppuverryttelyssä läpi hevosen elämän.
  • Sopii myös nuorille hevosille ja toipilaille.
  • Materiaali on käytössäsi heti oston jälkeen Hevoskoulutus.fi palvelussa 12kk.

Ostamalla saat

Jumppakurssi