3. Hevosen peruskäytöstavat

member

Miisa Wikman

Hevoshieroja

Kehon- ja mielenhallintaa hevoselle!

Hevosen perusjumppa verkkokurssilta ohjeet hevosen jumppaamiseen joiden avulla onnistut.

Tilaa Hevoskoulutus.fi uutiskirje

Saat tietoa uusista kursseista, luennoista sekä tapahtumista suoraan sähköpostiisi. Vahvista tilaus sähköpostissasi (tarkista myös roskaposti). Voit peruuttaa tilauksen milloin vain.

Ota Hevoskoulutus.fi seurantaan somessa!

Kurssisuositukset

Katso Hevoskoulutus.fi verkkokurssit joita suosittelemme aiheeseen liittyen!

Maaliskuun 2023 kysymys:

Miksi hevonen puree ja näykkii?

Hevoset käyttävät turpaansa ja huuliaan useita tunteja vuorokaudesta, syömiseen, leikkimiseen, toistensa hoitamiseen sekä uusien asioiden tutkimiseen. Etenkin ruunille ja oreille on lajityypillistä haastaa toisiaan sosiaaliseen kanssakäymiseen ja leikkimään näykkimällä.

Miten hevonen opetetaan olemaan purematta?

Hevoset tulisi opettaa toimimaan ihmisen kanssa jo maitovarsana. Älä anna varsan tehdä mitään mistä sitä voidaan kieltää tai jopa rankaista aikuisena. Jos aikuisella hevosella on taipumus purra tai näykkiä ihmistä, tulisi sille opettaa ihmisen henkilökohtainen tila ja ihmisen tulisi pitää kiinni omista rajoistaan. Katso videolta tähän ohjeet.

Onko hevosen pureminen vaarallista?

Hevosen puruvoima on lähes kaksinkertainen pitbulliin verrattuna. Saksanpaimenkoiran puruvoima on n. 235 -291 PSI kun 500 kiloisella hevosella se on jopa 500 PSI. Hevosen purema voi johtaa vakaviinkin vaurioihin.

Ota Hevoskoulutus.fi seurantaan somessa!