Laatua liikkeeseen

Tämän paketin voi maksaa myös Smartumeilla sekä E-passilla. Jos haluat maksaa liikuntaeduilla laita viesti tästä linkistä.

Tehopaketti hevosen liikkumiseen

Kaipaatko laatua hevosesi liikkeeseen? Haluatko ymmärtää hevostasi kokonaisuutena? Haluatko monipuolistaa hevosesi liikuntaa ja ennaltaehkäistä vammoja ja sairauksia? Tämä kurssipaketti auttaa sinua juuri näissä.

Monipuolinen ja runsas verkkokurssipaketti vie sinut syvälle hevosen liikunnan saloihin, lihaksistoon, anatomiaan ja fysiologiaan erittäin käytännön läheisesti. Kurssipaketti on suunnattu hevosenomistajille ja pidempään hevosia harrastaneille. Kursseilla käsitellään liikuntaa ja hevosen terveyttä sekä käytöstä monipuolisesti eri näkökulmista ja ne sopivat kaikille hevosille lajisuunnasta, rodusta ja iästä riippumatta.

Harjoitusohjelmia jopa 20 viikolle

Hevosen liikuntasuunnitelma verkkokurssilta saat valmiin peruskuntokauden ohjelmarungon 12 viikolle sekä jatko-ohjeet neljälle viikolle. Voit soveltaa ohjelmia oman hevosesi kunnon, lajisuunnan ja tarpeen mukaan. Hevosen perusjumppakurssilta saat valmiit ohjelmat neljälle viikolle, mutta liikkeitä voi sovittaa hevosen arkiliikuntaan terveyden ylläpitämiseksi ja lihaksiston kehittämiseksi ympäri vuoden. Opit rakentamaan hevosellesi monipuolisia, kehittäviä ja terveellisiä liikuntaohjelmia omien aikataulujesi ja tavoitteiden mukaisesti.

Kokonaisvaltainen hevosen tarpeiden ymmärtäminen

Unohda silppu ja tsyrppy! Tämän laajan ja perusteellisen kurssipaketin avulla voit tarkastalla hevosta, hevosen liikkumista sekä terveyttä kokonaisvaltaisesti. Saat vahvan käsityksen hevosen käytöksen yhteydestä liikkumiseen, fysiologisista käyttäytymistarpeista, aisteista sekä aineenvaihdunnasta. Eikä siinä kaikki, sillä näiltä kursseilta saat selkeät ja käytännönläheiset ohjeet miten voit siirtää kaiken tämän tiedon myös arkeen ja käytäntöön. Pääset lisäämään tiedolla laatua hevosesi liikkeeseen.

Suositeltu järjestys:

Aloita kurssit ensin Hevonen päästä kavioihin kurssilta, sillä se avaa Sinulle kuinka kokonaisvaltaisesti vaikutamme toimillamme hevosiin. Kurssi käsittelee eri näkökulmista hevosen käytöstä, liikkumista sekä aistimaailmaa. Seuraavaksi olisi hyvä opiskella Hevosen liikuntasuunnitelman verkkokurssin joka paneutuu syvemmin hevosen fysiologiaan. Kurssi syventyy siihen miten liikunta vaikuttaa konkreettisesti hevosen terveyteen ja vammojen ennaltaehkäisyyn. Liikuntasuunnitelma verkkokurssilla perehdytään erilaisiin harjoittelumuotoihin ja niiden vaikutuksiin sekä miten liikunta sovitetaan yksilölle sopivaksi. Viimeiseksi voit ottaa mukaan Hevosen perusjumpan jolla voit täydentää kahden edellisen kurssin tietoja ja pääset entistä syvemmälle yksityiskohtiin sekä hevosen kehon toimintaan konkreettisten harjoitusten avulla.

Näiden kurssien tiedoista ja taidoista on Sinulle hyötyä jopa vuosikymmeniksi eteenpäin!

Kouluttaja:

Kouluttajana kursseilla toimii hevosen biomekaniikkaan erikoistunut hevoshieroja Miisa Wikman / MW Hevospalvelut.

“Halusin rakentaa kurssikokonaisuuden joka menisi takuulla pintaa syvemmälle, mutta ymmärrettävästi ja käytännönläheisesti. Minulta kysytään paljon erilaisia neuvoja ohjeita sekä someissa, arkisessa asiakastyössä että kursseilla ja rakensinkin tämän kokonaisuuden vastaamaan juuri näihin kysymyksiin. Haluan tällä paketilla tarjota hevosenomistajille ammattitason tietoa kokonaisvaltaisesti, mutta kuitenkin niin että sen tiedon voisi myös siirtää suoraan käytäntöön, jotta sitä tietoa voisi testata ja koittaa itse ja sen pääsisi muuttamaan taidoksi. Tämä kurssikokonaisuus sisältää melko vaikeita ja monimutkaisiakin asioita kuten vaikka aineenvaihdunnan vaikutuksesta liikunnan tarpeeseen, hevosen rakenteen vaikutuksesta liikkumiseen sekä erilaisia solutasolle meneviä kokonaisuuksia, mutta toivon että olen saanut ne tuotua esille nimenomaan siitä näkökulmasta miten ne vaikuttavat meidän jokapäiväisessä kanssakäymisessä hevosten kanssa.

Koen että tämä kurssipaketti sopii ihan kaiken tasoisille hevosenomistajille ja harrastajille joita kiinnostaa hevonen kokonaisuutena, hevosen liikkuminen ja käyttäytymisen biologinen pohja. Kurssilla vastataan kysymyksiin joita minulta kysyy niin pitkänlinjan hevosalan ammattilaiset kuin ensihevosen ostajat. Tervetuloa kurssille!” -Miisa

• 3 verkkokurssia: Hevonen päästä kavioihin, Hevosen liikuntasuunnitelma sekä Hevosen perusjumppa.
  • Kattava ja monipuolinen paketti hevosen fysiologiasta, anatomiasta, rakenteesta, aisteista, toiminnallisesta anatomiasta, biomekaniikasta käytännön ohjeiden kera.
  • Runsaasti videoita, erilaisia harjoituksia sekä liikuntaohjelmarunkoja.
  • Kurssin harjoitusten avulla pääset kehittämään hevosesi liikkeen laatua.
  • Hevosen biomekaniikan perusteoriat, valmennusfysiologian perusteet.
  • Kurssit ovat tarkoitettu itsenäiseen opiskeluun.
  • Omat keskusteluryhmät kurssilaisille Hevoskoulutus.fi palvelussa.
  • Kurssimateriaali on käytössäsi 12 kuukautta ostosta Hevoskoulutus.fi palvelussa. Materiaali on käytössäsi heti oston ja sisäänkirjautumisen jälkeen. Pääset kursseille Omasta profiilistasi.
  • Osallistumistodistukset.
  • Kouluttaja: hevosen valmennusfysiologiaan ja biomekaniikkaan erikoistunut hevoshieroja Miisa Wikman / MW Hevospalvelut

Hevonen päästä kavioihin
anatomia