Kurssit

Eteen-alas ratsastus

Hevosen on tärkeää osata liikkua erilaisissa muodoissa ja asennoissa ratsastajan pyynnöstä. Oikein suoritettu eteen-alas ojennus auttaa hevosta liikkumaan monipuolisesti, ergonomisesti ja hyvässä tasapainossa.Hevosen eteen-alas ratsastuksen pikakurssi sisältää kotitehtävät, videomateriaalin sekä vinkit harjoitteluun.

Ilmainen!

Myytinmurtajat verkkoluento

Verkkoluentokooste Hevoskoulutus.fi kouluttajilta jolla murretaan teidän ehdottamia hevosalan yleisiä myyttejä. Kuumentaako kaura hevosia, vakauttaako turparemmi kuolainta, estääkö pintelöinti jännevamman syntymistä, voiko hevonen sikailla. Mm näitä asioita pohditaan alan asiantuntijoiden johdolla. Tämä ilmainen luento kestää tunnin ja on katsottavissa 6 kuukautta rekisteröitymisen jälkeen.

Hevosen perusjumppa

Hevosen perusjumppa on neljän viikon kurssi. Joka viikko julkaisemme 3-5 hyödyllisintä jumppaliikettä hevosille joita voit yhdistellä kurssilta saatavien tietojen pohjalta omalle hevosellesi sopivaksi ohjelmaksi. Jumppaliikkeitä voidaan hyödyntää hevosen alku- ja loppuverryttelyssä, kuntoutuksessa sekä liikeratojen ja lihaksiston ongelmien korjaamisessa. Kurssi on rakennnettu käytännön työn pohjalta, käsitellen arkisia tarpeita mitä hevosen kehonkäytön ja lihaksiston näkökulmasta tulee vastaan. Kurssin ohjelman avulla pääset kehittämään hevosesi kehotietoisuutta, liikkuvuutta, keskivartalon hallintaa sekä pääset käsiksi erilaisiin kehollisiin haasteisiin mitä hevosella mahdollisesti on. Materiaali on käytössäsi Hevoskoulutus.fi palvelussa 12kk ostosta. Hyppää mukaan!

ILMAINEN!

Luento: Harrastehevosen ruokinta

N. 40 minuutin ilmainen luento harrastehevosen ruokinnasta. Luennolla käsitellään harrastehevosen ruokinnan perusteita. Luennoitsijana hevostalousagrologi (AMK) Jutta Kolehmainen.

Syvemmälle hevosen ruokinnan saloihin pääset Hevosen ruokinnan perusteet verkkokurssilla.

Rekisteröidy käyttäjäksi Hevoskoulutus.fi sivustolle (ilmaista eikä sido mihinkään) ja osallistu luennolle.

Maastaratsastuksen perusteet

Kurssilla käydään läpi maastaratsastuksen perusteet. Harjoitukset sopivat kaikentasoisille ratsukoille huolelliseen perusteiden tarkistukseen.

Hyvä ohjastuntuma

Ohjastuntuma vaikuttaa hevosen suuterveyteen, tasapainoon ja kehonkäyttöön. Hyvä ohjastuntuma onkin yksi ratsastajan tärkeimpiä taitoja, se toimii osana istuntaa ja auttaa kehittämään hevosen ratsastettavuutta tarkasti ja hevosystävällisesti.
Kurssi sisältää teoriaa ja 8 videota, sekä helppoja harjoituksia ohjastuntuman kehittämiseen.

Hevosen asetus ja taivutus

Kurssilla käydään läpi asetuksen ja taivutuksen anatomiaa, ratsastustehtävien ja apujenkäytön suoritustekniikkaa, sekä käytännön harjoituksia, joilla hevosen ratsastettavuutta ja liikkumisen laatua voidaan kehittää kaikentasoisilla hevosilla. Koulutus soveltuu kaikille aiheesta kiinnostuneille oman treenin ja ratsastustekniikan hienosäätöön klassisen ratsastuksen ja käytännön biomekaniikan näkökulmasta. 43-osainen koulutus sisältää teorian lisäksi runsaasti havainnollistavaa kuva- ja videomateriaalia sekä yhteensä 20 harjoitusta ja testiliikettä.
Lisäksi kurssiin sisältyy henkilökohtainen etävalmennuskerta, jossa pääset tarkentamaan oppimaasi videovalmennuksen avulla.

Hevosen ruokinnan perusteet

Hevosen ruokinnan perusteet -verkkokurssilla käydään läpi hevosen ruuansulatuselimistö, hevosen ravinnon- ja kuiva-aineen tarve ja siihen vaikuttavat tekijät, termistöä, eri rehuja ja käytännön ruokintaa. Pääset harjoittelemaan ruokintalaskelman tekoa videon ja erimerkkien avulla.Kurssi on tarkoitettu hevosen omistajille ja muille harrastajille, jotka haluavat saada yhdestä paikasta kattavan paketin hevosen ruokinnan perusteista. Kurssin materiaalit sisältävät paljon luettavaa tekstiä, linkkejä tutkimuksiin ja videoita mm. heinän punnitsemisesta ja "tee-se-itse" heinäautomaatista.

Terveellinen satulointi

Satula on yksi merkittävimmistä varusteista, jolla on iso vaikutus ratsuhevosen terveyteen ja suorituskykyyn. Tunnista ja löydä mahdollisia ongelmakohtia parantaaksesi hevosen liikkumista, työn mielekkyyttä. Opit huomaamaan milloin satula vaatii satulasepän toimenpiteitä, ennen kuin haasteet kipeyttää hevosen.